Aktiviti Akan Datang...

1. Perhimpunan Bulanan 1/2010 (6 Januari 2010) -telah dilaksanakan
2. Slot Pengisian Bersama KJ HEP (13 Januari 2010) -telah dilaksanakan
3. Pertandingan Bola Tampar Piala Pusingan Pengarah (12-14 Januari 2010) -telah dilaksanakan
4. Pendaftaran Pelajar Baharu KPLI Ambilan Januari 2010 (18 Januari 2010) -telah dilaksanakan
5. Majlis Perasmian MPPB KPLI Januari 2010 (18-22 Januari 2010)
6. Malam Kebudayaan MPPB KPLI Januari 2010 (20 Januari 2010) -telah dilaksanakan
7. Majlis Penutupan MPPB KPLI Januari 2010 (22 Januari 2010) -telah dilaksanakan
8. Slot Pengisian Bersama Jabatan PJK (27 Januari 2010)

Selasa, Oktober 27, 2009

Perhimpunan Bulan Bahasa Kebangsaan 2009 Peringkat IPGM Kampus Rajang

TARIKH : 21 Oktober 2009
MASA : 7.30 pagi
TEMPAT : Dewan Sri Rajang

Ucaptama Majlis... En. Nicholas Ugul, Pengarah IPGM Kampus Rajang menyampaikan ucapan beliau semasa Perhimpunan Bulan Bahasa Kebangsaan 2009 Peringkat IPGM Kampus Rajang

Ucapan Penganjur... Ucapan alu-aluan yang disampaikan oleh Tuan Haji Kamarul Ariffin Bin Din, KJ Pengajian Melayu IPGM Kampus Rajang

Warisan... Para pelajar mempersembahkan persembahan nyanyian medley lagu-lagu rakyat.

Pada hari Rabu, 21 Oktober yang lalu bertempat di Dewan Sri Rajang, satu perhimpunan khas sempena Bulan Bahasa Kebangsaan Peringkat IPGM Kampus Rajang telah diadakan. Perhimpunan tersebut telah dihadiri oleh Pengarah IPGM Kampus Rajang beserta Timbalan beliau serta para pensyarah dari setiap jabatan dan semua guru pelatih.

Majlis bermula pada jam 7.30 pagi dan para pensyarah dan guru-guru pelatih mengambil tempat duduk. Majlis kemudiannya dihadiri serta dirasmikan oleh Yang Berbahagia Pengarah IPGM Kampus Rajang, Encik Nicholas Ugul diiringi oleh Yang Berusaha Timbalan Pengarah Tn Hj Mat Akhir bin Hj Abdullah yang merupakan timbalan pengarah baru IPGM Kampus Rajang. Turut mengiringi mereka ialah Ketua Jabatan Hal Ehwal Pelajar, Encik Mat Kamal bin Majid dan Ketua Jabatan Pengajian Melayu, Tuan Haji Kamarul Ariffin bin Din.

Majlis dimulakan dengan Nyanyian lagu “ Negaraku” oleh para hadirin dan disusuli pula dengan bacaan doa bagi memberkati majlis. Kemudiannya pula Ucapan alu-aluan disampaikan oleh Tuan Haji Kamarul Ariffin Bin Din selaku pengerusi majlis tersebut. Selesai ucapan beliau, Yang Berbahagia Pengarah IPGM Kampus Rajang, Encik Nicholas Ugul pula berucap sekaligus merasmikan penutupan Bulan Bahasa Kebangsaan Peringkat IPGM Kampus Rajang.

Seterusnya para hadirin diminta berdiri bagi menyanyikan lagu “Bahasa Jiwa Bangsa” dan “Budi Bahasa Budaya Kita” beramai-ramai. Majlis juga turut dimeriahkan dengan persembahan deklamasi sajak dan nyanyian lagu-lagu rakyat oleh guru-guru pelatih PISMP dan PPISMP.

Selesai persembahan tersebut, majlis penyampaian hadiah juga diadakan bagi menyampaikan hadiah dan saguhati kepada para pemenang bagi pertandingan-pertandingan yang telah diadakan sepanjang bulan bahasa iaitu pertandingan menulis Cerpen Remaja, pertandingan mendeklamasi puisi, pidato dan penyampaian saguhati kepada peserta-peserta debat ala parlimen. Para peserta juga terdiri daripada guru-guru pelatih PISMP dan PPISMP Ambilan 2007-2009.

Majlis kemudiannya berakhir kira-kira jam 9.00 pagi dan para hadirin bersama-sama menyanyikan lagu “Sarawak Ibu Pertiwiku” dan “Rajang Berbakti”. Majlis bersurai.


Laporan Oleh ; S/U PISMP BM Sem 6

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih atas perhatian dan komen membina anda.