Aktiviti Akan Datang...

1. Perhimpunan Bulanan 1/2010 (6 Januari 2010) -telah dilaksanakan
2. Slot Pengisian Bersama KJ HEP (13 Januari 2010) -telah dilaksanakan
3. Pertandingan Bola Tampar Piala Pusingan Pengarah (12-14 Januari 2010) -telah dilaksanakan
4. Pendaftaran Pelajar Baharu KPLI Ambilan Januari 2010 (18 Januari 2010) -telah dilaksanakan
5. Majlis Perasmian MPPB KPLI Januari 2010 (18-22 Januari 2010)
6. Malam Kebudayaan MPPB KPLI Januari 2010 (20 Januari 2010) -telah dilaksanakan
7. Majlis Penutupan MPPB KPLI Januari 2010 (22 Januari 2010) -telah dilaksanakan
8. Slot Pengisian Bersama Jabatan PJK (27 Januari 2010)

Isnin, Oktober 26, 2009

Teks Ucapan YDP JPP Sempena Perpindahan Timbalan Pengarah IPGM Kampus Rajang


Yang Berbahagia, En. Nicholas Ugul, Pengarah IPGM Kampus Rajang, Yang Dihormati, En. Mohamed Rahmat B. Md Yasin, Timbalan Pengarah IPGM Kampus Rajang, Yang Berusaha, En. Mat Kamal b. Abdul Majid, Ketua Jabatan Hal Ehwal Pelajar, Ketua-Ketua Jabatan, Ketua-Ketua Unit serta rakan pelajar yang saya hormati sekalian.


Selamat pagi, Salam sejahtera dan Salam 1Malaysia;


Terlebih dahulu, bersyukur kita ke hadrat Tuhan kerana dengan limpah dan kurnia-Nya, kita dapat bersama-sama berkumpul di Dewan Sri Rajang ini di dalam majlis Perhimpunan Khas sempena perpindahan Timbalan Pengarah kita pada pagi ini.


Justeru, saya mewakili semua pelajar ingin merakamkan ucapan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan, khusus kepada Tuan Timbalan Pengarah, En. Mohamed Rahmat b. Mat Yasin yang akan berpindah dalam beberapa hari lagi diatas jasa dan khidmat bakti yang dicurahkan sepanjang beliau berada di IPGM Kampus Rajang ini. Sesungguhnya beliau telah berkhidmat di sini sejak dari tahun 2004 lagi.


Tentu sekali di dalam perkhidmatan beliau yang begitu panjang, ada jasa-jasa besar yang telah dicurahkan yang menjadi tinta emas di dalam sejarah perkembangan dan pembangunan IPGM Kampus Rajang, khasnya dalam memartabatkan profesion keguruan.


Sesungguhnya beliau turut bersama-sama berganding bahu, menggembleng tenaga serta mencanang idea di dalam merealisasikan Visi IPGM Kampus Rajang iaitu untuk menjadikan IPGM Kampus Rajang sebagai Pusat Pendidikan Guru Yang Berkualiti Untuk Memenuhi Aspirasi Negara Malaysia selain untuk mencapai misi kampus, iaitu untuk Melaksanakan Pendidikan Keguruan Bagi Melahirkan Guru Yang Berketerampilan Untuk Memenuhi Aspirasi Kementerian Pelajaran Malaysia.


Sebagai pelajar IPGM Kampus Rajang dan juga secara peribadi, saya merasa amat bertuah dan berbangga kerana beliau telah menjalankan tugas dengan amanah dan penuh dedikasi sepanjang beliau berkhidmat di sini selain mempunyai perwatakan yang mesra dan prihatin terhadap anak-anak didiknya. Sepanjang beliau berkhidmat di sini, hasil gandingan mantap beliau bersama dengan Tuan Pengarah yang amat berdedikasi dan disegani iaitu, En. Nicholas Ugul, IPGM Kampus Rajang telah mencipta pelbagai kecemerlangan, juga telah berjaya merealisasikan ciri-ciri keinstitusiannya, terutamanya sebagai ‘pedagogical reference centre’ di kalangan pendidik-pendidik sekitar, pusat rujukan akademik, malah juga telah berjaya membuka ruang dan peranan institut kepada masyarakat luar melalui pelbagai program kemasyarakatan.


Tuan-tuan, Puan-puan, saudara-saudari sekalian,


Akhir kata, saya bagi pihak seluruh pelajar IPGM Kampus Rajang ingin memohon seribu kemaafan di atas segala ketelanjuran kami. “Gading mana yang tidak retak, bumi mana yang tidak ditimpa hujan.” Sebelum mengakhiri ucapan saya, izinkan saya untuk menghadiahkan 2 rangkap pantun yang ditujukan khas kepada Tuan Timbalan Pengarah kita.


“Di sana padi di sini padi,

Itulah nama sawah dan bendang,

Disana budi disini budi,

Baru sempurna bernama orang”


“Kalau ada pauh di daik,

Bawa sebiji ke tanah seberang,

Kalau ada budi yang baik,

Sampai mati dikenang orang”


Selamat maju jaya. Jagalah kesihatan dan semoga berbahagia selalu. Sekian, Terima kasih.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima Kasih atas perhatian dan komen membina anda.